woensdag 4 juni 2014

Cleo's praktijkervaring

Ik ben samen met mijn oma op een zaterdag ochtend mee geweest naar haar yogales. Dit is elke zaterdag om 10:00 tot 11:00. De gymschool waar ze deze les heeft ligt dicht bij haar in de buurt dus we waren lopend gegaan.

Het was een volle les. Er waren veel vrouwen tussen de 40 en 80 jaar.  De les begon eerst met een warming up. Veel stretchen en op de ademhaling letten. Het verbaasde mij hoe goed de oudere vrouwen nog mee konden doen. Natuurlijk waren de oefeningen wel op hun aangepast maar zo konden alles goed bijhouden. Voor mijzelf was het een beetje te rustig. Ik werd ook een beetje moe door de rustgevende muziek en de langzame oefeningen.

Toen het uurtje voorbij was zijn mijn oma en ik nog even buiten gaan kletsen met andere vrouwen. Mijn oma kent deze mensen dus ze wilde dat ik mij even zou voorstellen. De lerares kwam ook nog even naar me toe en vroeg aan mij hoe ik het vond. Uit beleefdheid heb ik verteld dat ik het erg leuk vond. Ik kon het niet maken om te zeggen dat ik het saai vond, iets wat in principe ook een vooroordeel is.


Het verbaasde mij dat oudere vrouwen nog zoveel doen om fit te blijven. Ik vond het leuk om te zien dat zij er nog veel plezier aan hadden. Ondanks dat mijn oma veel alleen is vind ik het fijn om te zien dat ze door haar yoga les even contact heeft met de andere oudere vrouwen. Zo heeft ze wel sowieso 1 keer per week interactie met anderen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten